Euromaster Nederland

Euromaster is een Europees netwerk van service- en verkooppunten voor banden en auto-onderhoud. Euromaster Nederland bestaat sinds 1991 en is een 100% dochter van de Michelin Groep.

In een wereld die voortdurend in beweging is, bedient Euromaster haar klanten met passie, en garanderen zo een continue, veilige en efficiënte mobiliteit. Op elk moment, waar ze zich ook bevinden en wat hun activiteiten ook zijn, biedt Euromaster de juiste banden en het beste voertuigonderhoud, voor de juiste prijs. Eerlijk, vakkundig en attent. In het zichtbaar maken van deze drie kernwaarden in alles wat Euromaster doet, daar ligt haar kracht. Daarom zijn Euromaster’s klanten in goede handen.
Euromaster bedient zowel de zakelijke als de particuliere markt vanuit ruim 2.300 vestigingen in 17 landen.

In Nederland heeft Euromaster een landelijk dekkend netwerk met circa 100 vestigingen en 10 franchisevestigingen. Doel is om deze nieuwe franchiseformule de komende jaren uit te breiden naar een vijftigtal franchisenemers.

Doelstelling

Euromaster wil haar relatie met bezoekers verbeteren en hen door persoonlijke en relevante communicatie bewegen om vaker van de Euromaster diensten gebruik te maken en hen bekend te maken met de diversiteit van het aanbod (onderhoud, banden, keuring, olie). Euromaster concurreert daarbij met alle soorten merk- en zelfstandige garages, alsmede met gespecialiseerde bedrijven zoals Profile Tyrecenter en Kwik-Fit.

Uitdagingen

Euromaster heeft geen capaciteit in de vorm van marketeers en analisten om zelf, in Invenna®, campagnes te bouwen, te selecteren en de executie hiervan te organiseren. Wel heeft Euromaster de ambitie om relevante 1:1 communicatie te bedrijven met haar relaties en er voor te zorgen dat klanten, na een eerste bezoek, blijven terugkomen.

Oplossing

Invenna® wordt door Euromaster gebruikt “As a Service”. Onderhouds-, APK en bijvoorbeeld bandenwissel campagneflows worden door Invicta gebouwd, beheerd en gelanceerd.

Elke 14 dagen worden nieuwe campagnes in 6 varianten uitgezet waarbij volledige aansluiting op de situatie van de klant van Euromaster wordt nagestreefd en het aanbod dat gedaan wordt past bij moment (banden, onderhoud, APK vervaldatum), situatie klant, de propositie (divers) en de relatie met de klant.

Een dedicated medewerker bij Invicta voor Euromaster garandeert een naadloze samenwerking, inhoudelijke kennis van de (klant)processen en een efficiënte communicatie.

Voordelen Marketing Services

  • Euromaster heeft relevante communicatie met al haar relaties. Zonder hiervoor zelf een FTE in dienst te hoeven nemen. Met het voordeel van jarenlange ervaring van Invicta in succesvolle campagnes. Euromaster kan hiermee concurreren met bedrijven die over een substantiële hoeveelheid campagnemarketeers en -analisten beschikken!
  • 360° klantbeeld: Alle (relevante) beschikbare data zijn gekoppeld en het 360° klantbeeld wordt gebouwd en onderhouden.
  • Inzicht: Vanuit Invenna Insights beschikt Euromaster over hoogwaardige analyses op verschillende niveaus, die onmogelijk zouden zijn geweest met de bezetting op dit vakgebied binnen de Euromaster organisatie.
  • De mogelijkheid op termijn wel meer capaciteit beschikbaar te maken bestaat altijd. Daarna zal een transitie van kennis en werkzaamheden er naadloos voor zorgen dat de werkzaamheden binnen Invicta (as a service) afnemen en de zelfstandige werkzaamheden kunnen toenemen.
  • Alle reguliere campagnes richting klanten worden gescheduled en geautomatiseerd uitgevoerd.