Via hoeveel kanalen oriënteer jij je? En doe je je aankopen altijd in de winkel? Of ook via mobiel, web en app? Verwacht je dat je herkend wordt als je je winkelmandje op je desktop niet afrekent, maar iets later via mobiel in dezelfde “winkel” bent? Als je doneert aan een goed doel, hoe ervaar je het dan dat je bij ieder kanaal dat je opent opnieuw de vraag krijgt om te doneren?

Doordat we met Invenna nauwkeurig kunnen bepalen hoe we opvolging geven aan het gedrag van een individuele klant en we het best passende kanaal per klant kunnen inzetten hebben wij echt een grote stap in omni-channel kunnen maken. Nieuwe klanten krijgen bijvoorbeeld via Facebook geen generieke uitingen meer te zien, maar een op maat gemaakt aanbod dat past bij wat ze van ons afnemen. Dat scheelt veel online advertising budget en maakt vooral dat je veel relevanter kunt zijn voor klanten.

Anno 2017 zijn we steeds meer gewend, nee eisen we eigenlijk, dat onze gesprekspartner ons, ongeacht het kanaal dat wij gebruiken, herkent en ons niet vermoeit met informatie de we al kennen.

Als leverancier van een product of dienst, als maatschappelijke organisatie of als (overheid) instelling wordt je meer en meer geconfronteerd met de noodzaak om kanalen met elkaar te verbinden. Om het door jouw klant of donateur gewenste communicatie kanaal te gebruiken en om er zo voor te zorgen dat de dialoog los komt te staan van het kanaal.

Biedt klanten een omni-channel experience

Kanaalkeuze

Het is jouw uitdaging om de consument geen kanalen meer te laten ervaren, maar één uniforme communicatie experience te bieden. Eén uniforme ervaring, één prijs, één levertijd, één indruk van jouw bedrijf. Het actief stimuleren van combinaties tussen kanalen, omdat de diverse kanalen verschillende eigenschappen hebben met bijbehorende voordelen en mogelijkheden, geeft jouw merk nèt dat beetje extra. Kanalen vullen elkaar aan in plaats van dat ze een barrière te vormen.

Customer journey

Invicta zorgt voor een solide basis door alle on- en offline kennis en historie te verbinden en deze te gebruiken in alle nieuwe communicatie. En hoewel de smartphone vaak de brug vormt tussen alle kanalen, is dit voor lang niet iedere consument hetzelfde. Een uniform klantbeeld, een propositie die ongeacht kanaal, schermformaat of moment gelijk is en aansluit bij de fase van de journey waarin jouw klant zich bevindt, dat is de sleutel tot succes.

Bundel alle (relevante) beschikbare on- en offline kanalen voor een 360° klantbeeld

Doordat alle kanalen met API-koppelingen en webservices met elkaar in verbinding staan, worden alle gegevens direct in het uniforme klantbeeld opgenomen. Het 360° klantbeeld zorgt voor het lanceren van triggers en maakt het mogelijk om jouw klant een unieke ervaring te bieden die relevantie en timing naadloos met elkaar verbindt. Met als direct gevolg dat jouw conversie stijgt, net als de loyaliteit en tevredenheid. En mocht jouw klant zich oriënteren op het verbreken van jullie relatie, dan ben je de eerste die dat weet. Zo kun je die informatie direct gebruiken om je klant te behouden. Want het werven van een nieuwe klant is niet alleen veel lastiger, maar ook nog veel duurder dan het langer behouden van jouw klant.

Invicta is een specialist in het optimaal gebruiken van alle kanalen. Ongeacht of dit traditionele fysieke kanalen zijn, offline kanalen als post en telefoon, of online kanalen zoals Facebook, app of (gepersonaliseerde) webpagina’s. Met het Customer Data Platform Invenna worden de silo’s opgeheven en word je in staat gesteld om jouw klant een omni-channel experience te bieden die precies aansluit bij zijn of haar behoefte.

Placeholder alt

Bekijk hier hoe KWF Kankerbestrijding een echte omni-channel ervaring aanbiedt en er zo voor zorgt dat conversies hoger zijn dan ooit!

Lees meer

Neem contact op om jouw onmi-channel uitdaging te bespreken. Dat er een oplossing is, is zeker.

Erik Gerrits

Senior Marketing Intelligence Consultant +31 20 419 4220 –